search
Sök
menu
Meny
Skriv ut Tillbaka till listan

Biträdande enhetschef

FörvaltningUtbildningsförvaltningen
ArbetsplatsArbetsmarknadsavdelningen
AnställningsformTillsvidare
Omfattning100%
Tillträdesdagsnarast
Sista ansökningsdag2020-02-04
Referensnr19-61-0139
Publicerad2020-01-14
Förvaltning
Utbildningsförvaltningen
Arbetsplats
Arbetsmarknadsavdelningen
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning
100%
Tillträdesdag
snarast
Sista ansökningsdag
2020-02-04
Referensnr
19-61-0139
Publicerad
2020-01-14

Välkommen till oss!

På Arbetsmarknadsavdelningen i Jönköpings kommun ansvarar vi för planering, samordning och genomförande av politiskt beslutade arbetsmarknadsinsatser. Vårt uppdrag är att minska utanförskap och bidragsberoende för kommunens invånare genom att stödja våra deltagare att finna, få och behålla ett arbete eller börja studera och klara sin försörjning. Samverkan sker med arbetsmarknadens aktörer såsom Socialtjänst, Arbetsförmedling, Regionen och Försäkringskassan med flera.

Du kommer som biträdande enhetschef att ingå i enheten för vuxna som arbetar med deltagare i åldern 25-65 år. Genom att kartlägga, vägleda, arbetsträna/praktisera och samverka arbetar AMA för att deltagaren ska nå egen försörjning.

Här får du en arbetsplats med engagerade och kompetenta medarbetare, där vi arbetar efter våra kärnvärden gemenskap, engagemang och nytänkande. Vi är måna om varandra och arbetar för att skapa en arbetsplats där vi alla trivs och utvecklas.

Ditt nya jobb
Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av att tillsammans med enhetschef och ledningsgrupp ansvara för samverkan och samordning internt och externt. Då AMA:s uppdrag allt mer riktas mot utredning, bedömning och rehabilitering för att klargöra deltagares förutsättningar och behov samt att ge individuellt stöd och fördjupade vägledningsinsatser för att nå utbildning, arbete eller annan försörjning krävs löpande kontakter med samverkansparter. Dessa är främst Socialförvaltning, Region, Arbetsförmedling och Försäkringskassan.
Biträdande enhetschef kommer också ansvara för fördjupning och kvalitetssäkring av utredningsmetoder, processer och dokumentation.
I tjänsten ingår personal- och arbetsmiljöansvar.

Din kompetens
Högskoleutbildning med inriktning beteendevetenskap och/eller personalvetenskap liksom erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning, personer som varit/är i etableringsprocess och människor i socialt utsatta situationer. Kunskap om fysiska- och psykiska diagnoser/ohälsa och rehabiliteringskunskap riktat främst mot psykisk ohälsa och neuropsykiska funktionsnedsättningar är ett krav. Erfarenhet av kartläggning, utredning, vägledning och dokumentation av personer i utanförskap. Erfarenhet av arbete inom arbetsmarknad, välfärdssystem och myndighetsutövning. Erfarenhet av arbete med personer från andra länder och kulturer är meriterande. Dessutom förmåga att initiera och upprätthålla de nätverk som krävs. 

God samarbetsförmåga och struktur ser vi som viktiga egenskaper.
Körkort är en förutsättning. Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

Bra att veta 
Då tjänsten är nytillsatt kommer ett tätt samarbete och planerande ske med enhetschef för att ta tillvara din kompetens.

För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer?
Enhetschef: Christin Powell 036-108021
Facklig företrädare Saco: Amanda Nygren 036-102626
Facklig företrädare Vision: Marcel Assas 036-107108

Om oss
Jönköpings kommun
Jönköpings kommun är landets åttonde största arbetsmarknadsregion, med närmre 140 000 invånare. Dessutom ett av Nordens ledande transport- och logistikcentrum. Här finns en internationell högskola och ett starkt föreningsliv. Var du än väljer att bosätta dig är det nära till natur och vatten. Vi är en stor arbetsgivare, cirka 12 000 anställda med 300 yrkesroller. Vi växer och är alltid på jakt efter ny kompetens, med olika bakgrunder och erfarenheter – men med den gemensamma drivkraften att vilja vara med och skapa en stad att besöka, leva, verka och bo i. Att vara med och göra vårt Jönköping bättre för alla.
Utbildningsförvaltningen
Utbildningsförvaltningens verksamhet omfattar skolor, familjedaghem, förskolor, gymnasier, särskola, kulturskola, vuxenutbildning, Upptech samt arbetsmarknadsavdelning. Vårt uppdrag är bland annat att ge förskolor och skolor förutsättningar att lyckas med de mål som anges i läroplanerna genom resursfördelning, kvalitetsutveckling, pedagogiskt och administrativt stöd.

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.